MmmHm



SUGEN!

Kommentarer
Postat av: Liz

Åhhh mums! Choklad! <3

2010-10-11 @ 07:02:18 URL: http://thelizy.blogg.se/
Postat av: haggart

hahahahahhaha :D jag spotta typ ut allt kaffe över datorn nu men hahaha det var det värt :D du e fan inte klok :P

2010-10-11 @ 09:36:22
Postat av: Frida Sofia

sv:

(svarar här istället nu när jag har lite brådis hah)

Men jag förstår dig verkligen hur du tänker osv.

men jag har bara haft dom tankarna ett tag nu, och kan förstå folk som skriver så på ett sätt fast ändå inte. Jag har lite udda tankar kanske hah.



Visst, man ska absolut inte blunda för rasism. Det menade jag verkligen inte om du uppfattade det på det sättet. Jag menar mer att man ska blunda för dom isf, vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att det ska låta bra hah. För jag tror, men vet inte säkert. För att dom ska bli bortglömda som många vill så måste man ibland bara ignorera dom. Åh, jag kan inte riktigt ibland få ut mina tankar på ett bra sätt.



Det enda jag vill här med allt (nu säger jag inte att du gör det hah) är att folk bara ska sluta använda våld mot SD. Nu gör ju självklart inte alla det. Ville bara flika in den kommentaren där även fast den kanske inte hörde till diskussionen. Jag blir så upprörd när folk måste ta till våld för att dom inte accepterar deras åsikter. Visst, man kan argumentara emot (som du gör) och så, men går man över till våld är man nästan snäppet värre. Det är bara något jag tycker. Sen att alla inte accepterar att jag tycker så, så är det inte längre mitt problem.

Jag har varit kompis med många förut som har haft nazistiska och rasistiska tankar. Jag har absolut inte accepterat eller respekterat deras tankar, men sålänge "dom" aldrig yttrar sig om det i min närvaro eller drar in mig i nynazism osv så kan jag fortfarande vara kompis med dom. Visst, det kan se dåligt ut i vissas ögon. Men jag vill bara folk ska förstå att ALLA är lika värda. Vare sig åsikter eller inte.

Gud, det där hörde nog inte till våran diskussion det heller.. Hah.



Och du har rätt, långa kommentarer är roliga att få!

Tack för att du svarade iallafall, det uppskattas med lite mogna människor här i världen som faktiskt kan svara vettigt. Vissa brukar bara hacka om man yttrar åsikter om SD.

Återigen, ta verkligen inte illa upp för något av det jag skriver. Det är inte riktat till dig på något dåligt sätt eller så, jag kan ibland vara väldigt dålig på att formulera mig osv.



ha en bra dag!

2010-10-11 @ 14:55:26 URL: http://velvetyears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0