Päls-luder

Fick en kommentar med frågan ifall jag gillar päls, haha. Ja iaf så gick jag in på denna brudens blogg och såg att hon skrivit ett inlägg om hur mkt hon älskar äkta päls. Sure, visst, du får väl gilla päls om du nu vill.. (fast ja, du blir fortfarande mindre värd i mina ögon) Meeeen det som var liiiite komiskt med henne inlägg var också att hon skrivit hur hemskt det är att dom tar pälsen från djuren.. come on, vafan trodde hon eller? ngn som stickar jäääävligt bra eller?

Det här är ordagrant vad denna människa har skrivit bland annat: "Jag älskar päls, men jag är emot djurplågeri. Tycker det är hemskt" "Någonting som dock förvirrar mig är allt skriveri angående hundar och katter etc som dem tar pälsen från.
har aldrig läst någonting om rådjuren, älgarna, rävarna etc som skjuts i mängder varje år? Ingen som skriver om att dem plågas och hur hemskt det är?
Är det bara djuren som kryper upp i era knän där hemma som räknas? Eller?
Och om vi inte ska ha päls, ska alla på jorden bli vegitarianer också då?"
"Nej, jag kommer fortsätta använda päls, och jag kommer fortsätta äta kött i mängder!
Men jag kommer aldrig acceptera djurplågeri. Det tycker jag faktist är fel."


Hahah, jag älskar hennes argument, jag måste ha glömt av att älgar skjuts med det enda syftet att slita av deras "päls" så att vi människor kan springa omkring i den sen.
Hundar och katter ja.. Det är juh precis vad som vanligast gör pälsar av, och här har jag gått omkring och trott att det vart bland annat minkar och harar. vad dum jag känner mig nu =)



Blondinbella med den klassiska vita-älg-päls-mössan.

Men ja, det jag ville komma till, som svar på din fråga, Nej jag gillar inte päls, Jag gillar inte ens människor som använder päls, jag gillar knappt människor som tänker på päls.

Om det nu är så jävla viktigt att du vill ha en luden väst eller vafan det nu än är, så köp den i fejk! =)

Peace out!

Kommentarer
Postat av: *Em

Vännen, get a life! Inlägget skrevs för att provocera, och ditt inlägg tyder ju på att jag lyckades ;) Och, luder.. Det är ju iallafall inte jag som ser ut som ett luder :)

2010-03-11 @ 20:20:28 URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: johan!

haha vem är den förvirrade nollan som bitchar? man kanske ska göra en liten päls av henne, frågan är vem som vill bära något så smaklöst? hahah snygg mössa fittan har, passar säkert hennes vantar av flådda kattungar ypperligt..

//hon är bara avundsjuk för att hon ser ut som en dödgrävare och du är snyggast!

2010-03-11 @ 23:19:05
Postat av: Anna

HAHHAHA

2010-03-12 @ 13:26:13 URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: HAHA men bilden !

2010-03-14 @ 18:34:25 URL: http://annaahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0